Met expertise en reviews win je nieuwe cliënten

Vaak ligt de focus van online marketing op het realiseren van meer bezoekers naar je website. Maar het is minstens net zo belangrijk om de bezoekers van je website te overtuigen van de kwaliteiten van jouw praktijk. Je wilt immers dat ze cliënten worden! Wat heb je nu aan veel bezoekers als ze geen contact met opnemen? Daarom hierbij 2 belangrijke tips waarmee je de overtuigingskracht van je website flink kan vergroten.

Expertise overtuigt potentiële cliënten
We laten ons graag beïnvloeden door iemand met autoriteit, een expert. Nog sterker: mensen volgen graag het advies van een expert op. Door jouw kennis en positie als fysiotherapeut heb je al een voorsprong. Hoe jij een nog grotere autoriteit wordt? Toon en deel jouw kennis en kunde op je website. Maak hierbij bij voorkeur gebruik van de belangrijkste keurmerken en de certificaten die je hebt.

Hoe pas je dit toe op jouw site?

  • Deel kennis. Denk aan: tips om klachten te voorkomen of klachteninformatie
  • Geef voldoende informatie (hoe ziet het proces eruit, verwacht aantal behandelingen, nazorg, etc.).
  • Tonen van Plus Praktijk keurmerken of brancheorganisatie waarbij je bent aangesloten.
  • Wees eerlijk, je kunt niet overal het beste in zijn. Geef dit aan en vertel dat je er alles aan doet om dit wel te worden.

Logo’s van keurmerken die expertise & kwaliteit communiceren aan de website bezoekers

 

Reviews nemen onzekerheid weg
Iedere potentiële cliënt is onzeker als ze op zoek zijn naar een fysiotherapeut. Onzeker of ze bij jou wel aan het goede adres zijn voor hun specifieke klacht en hoe snel jij ze weer op de rit kunt krijgen. Een belangrijke taak voor jou als praktijkhouder is dan ook het verlagen van deze onzekerheid. Een van de belangrijkste ingrediënten om cliënten te overtuigen zijn reviews. Iedereen is onzeker wanneer er een beslissing genomen moet worden. Op dat moment grijpen we terug op een oerinstinct: kijken wat anderen doen. Als andere mensen baat hadden bij een bepaalde beslissing, zijn we geneigd daarin mee te gaan.

 

“In een bepaalde situatie zien we gedrag als juist in de mate waarin anderen dat gedrag vertonen.” Robert Cialdini (overtuigingsexpert)

 

Onderzoek toont aan dat maar liefst 90% zich laat beïnvloeden door reviews. Onmisbaar dus.

Hoe pas je dit toe op jouw site?

  • Start met het verzamelen van (onafhankelijke) reviews op ZorgkaartNederland of Qualizorg
  • Plaats deze reviews op belangrijke plekken op je website (home, klachten of specialismen pagina)
  • Toon hoeveel tevreden cliënten je hebt
  • Deel echte succesverhalen van cliënten

 

Voorbeeld van overtuigen d.m.v. gebruik maken van onafhankelijke Zorgkaart Nederland reviews op een fysiotherapie website

 

Wil jij cliënten overtuigen om voor jou te kiezen en wil je meer uit je website halen? Bij Next Fysio kunnen wij je hiermee helpen!

Met expertise en reviews win je nieuwe cliënten